کاهش مقاومت در برابر تغییرات تکنولوژیک در سازمان ها و شرکت ها
خانهبلاگکاهش مقاومت در برابر تغییرات تکنولوژیک در سازمان ها و شرکت ها

شرکت ها و سازمان ها در عصر حاضر برای حفظ مزیت های رقابتی خود در صنعت مورد نظر باید تغییراتی مستمر در ساختارها و نحوه بکارگیری تکنولوژی در ساختارشان را در نظر بگیرند. و سرعت بالای تغییرات تکنولوژیک می تواند موید این مسئله باشد. ابزارها و سامانه های مختلفی برای بهبود و تسهیل فرایندهای سازمانی بوجود آمده است. که این فرایندها روتین های کاری روزانه شرکت تا تسهیل روابط در سطح مدیران بالادستی را شامل می شود. هرچند بسیاری از مدیران این ابزارها را به عنوان ابزاری برای تسهیل فرایندها در نظر می گیرند. ولی در بسیاری از موارد به دلیل مدیریت نادرست این انتقال مقاومتی از طرف لایه های مختلف در ساختار شرکت در برابر این تغییر به وجود می‌ آید. این مقاومت عموما به دلیل ترس از روبرو شدن با راه های ناشناخته یا ترس از نداشتن توانایی کافی برای یادگیری روش جدید است.

در اینجا چند روش برای از بین بردن این مقاومت در سازمان یا شرکت شما ارائه شده است:

برقراری ارتباط

در هنگام اعمال هر گونه تغییر برقراری ارتباط با کارکنان بسیار مسئله ی کلیدای است. تا جایی که مقدور است بیشترین اطلاعات در مورد دلایل تغییرات جدید را در اختیار کارکنان خود قرار دهید و محیطی را فراهم کنید تا کارکنان بتوانند بازخورد خود نسبت به سیستم مورد نظر را به راحتی انتقال دهند.

تنظیم سرعت تغییر

برای امتحان و کاهش تاثیر تغییرات تکنولوژیک در سازمان پیشنهاد می شود تغییرات مورد نظر را در ابعاد کوچکتر در سازمان یا شرکت خود پیاده سازی کنید و کم کم آن را به قسمت های مختلف سازمان گسترش دهید. در این موارد مشکلاتی که بوجود خواهند آمد در بدترین حالت ابعاد کوچکتری از سازمان شما را درگیر خواهد کرد و قدرت مدیریت شما نسبت به این مسئله بالا خواهد بود.

مشارکت کارکنان

درگیر کردن کارکنان در فرایند تصمیم برای انتخاب سیستم و تکنولوژی جدید برای سازمان یا شرکت می تواند مقاومت در برابر تغییر را کاهش دهد. در نظر گرفتن پیشنهادات کارکنان برای سیستم مورد نظر و استفاده از آنها در عمل می تواند فرایند قبول این مسئله را برای آنها تسهیل کند.

فراهم آوردن آموزش و منابع

علاوه بر فراهم آوردن بستر مناسب برای آموزش کارکنان شما باید منابع لازم برای کسب تجربه ی کار توسط کارکنان را فراهم کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن مقاومت کارکنان در برابر تغییر خواهد شد بلکه این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که تمامی ظرفیت پیش بینی شده در نرم افزار را در سازمان خود مورد استفاده قرار دهید و بازگشت سرمایه مورد انتظار را برآورده کنید.

توسعه‌ی نرم افزار سفارشی

با انتخاب راهکار تولید نرم افزار سفارشی شما محصولی در اختیار خواهید داشت که کاملا متناسب با نیازهای شما طراحی شده است. پس این نرم افزار کاملا مطابق با فرایندهای سازمانی شما طراحی شده است و سرعت انطباق کارکنان بالاتر خواهد بود. استفاده از یک راهکار سفارشی انعطاف شما در پیاده سازی و کاهش مقاومت کارکنانتان بسیار کاهش می دهد.

 

شرکت یارگان دارای رتبه سه تولید نرم‌افزار از شورای عالی انفورماتیک واجد تخصص لازم در تولید و مشاوره در تولید نرم افزارهای (وب ، موبایل و دسکتاپ) است.

برای اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌ 88991720 021  تماس برقرار کنید.