پرداخت های موبایلی چگونه باعث تغییر خدمات هتل داری و صنعت غذا می شود
خانهبلاگپرداخت های موبایلی چگونه باعث تغییر خدمات هتل داری و صنعت غذا می شود

پرداخت های موبایلی چگونه باعث تغییر خدمات هتل داری و صنعت غذا می شود

با پیشرفت تکنولوژی توسعه نرم افزارهای موبایلی، به معنای واقعی کلمه تبدیل تلفن همراه هوشمند به یک کارت اعتباری به سادگی امکان پذیر شد. تعجبی ندارد که هتل ها و رستوران ها نسبت به مشاغل دیگر، در ایجاد ابتکار عمل برای آسودگی و راحتی مشتریان، اولین باشند.

حال بررسی  می کنیم که ایندو صنعت چطور از پرداخت های موبایلی استفاده کردند و چگونه از این تکنولوژی بهره مند شدند.

چگونه شروع شد

برند های محبوب از قبیل Hilton, Marriott, Starbucks و Wendy، چند سال پیش شروع کردند به ارائه خدمات پرداخت موبایلی هتل و رستوران به مشتری های خود. این مرحله به آن ها در تقویت تصور عمومی که از آن ها وجود دارد، جذب مخاطبان جدید، و ایجاد استانداردهای بالاتری در ارائه خدمات به مشتری، کمک کرد.

در حال حاضر، این برندها مشغول گسترش دامنه خدمات پرداخت موبایلی خود هستند، درحالیکه مشاغل دیگر که در صنعت هتل داری و رستوران کار می کنند شتابزده در حال تلاش برای اتخاذ این تکنولوژی برای کسب استانداردهای لازم در این صنعت هستند.

استفاده از کیف پول الکترونیک موبایلی

کیف پول الکترونیک موبایلی برای هتل ها و رستوران ها ارائه خدمات پرداخت موبایلی به مشتریان را آسان تر می کند. با استفاده از مزیت سیستم های عمومی که از قبل وجود دارند، مانند سیستم پرداخت اپل و پرداخت اندروید، مشاغل مجبور نیستند که نرم افزار خود را گسترش دهند. تمام کاری که باید انجام دهند این است که بصورت خیلی ساده یک راه حلی پیاده سازی کنند تا به آن ها اجازه دریافت خدمات موبایلی را بدهد.

این راه حل در بیشتر موارد استفاده از NFC می باشد. به هر حال، کیف پول های الکترونیک ویژگی های متفاوتی دارند و راهنمایی درستی به هردوی مشاغل و مشتری ها می دهند تا مناسب ترین گزینه را انتخاب کنند. برای مثال، جی پی مورگان (JP Morgan) برای تبادل داده ها بجای استفاده از NFC از پرداخت بوسیله QR code استفاده می کند.

ادغام وفاداری

بزرگترین عیب کیف پول الکترونیک موبایلی ناسازگاری با برنامه های وفادار است. بعد از همه  این ها، کیف پول موبایلی، جهانی است و بیشتر برای نیاز مشتری طراحی شده است. بنابراین، برای ایجاد بهترین خدمات پرداخت موبایلی، برندهای دور از دسترس تصمیم به توسعه نرم افزار موبایلی خودشان گرفتند.

درحقیقت، ادغام برنامه های وفاداری با سیستم پرداخت موبایلی هتل یا رستوران در نرم افزار های جداگانه نه تنها می تواند تعهدات مشتری را بالا ببرد، بلکه به صاحبان مشاغل اطلاعات مفید زیادی درباره الگوی های خرید مشتریان، میدهد. این اطلاعات برای ایجاد پیشنهاد های خاص که با مخاطبان ارتباط برقرار می کند و سود خالص واقعی را به همراه دارد، حیاتی است.

چالش های ممکن

مطمئنا، تولید نرم افزار پرداخت موبایلی برای هیچ شغلی، مرحله راحتی نیست: به همان مقداری که آن می تواند تغییرات مثبتی را ایجاد کند، می تواند شامل سختی هایی هم باشد. یک مثال واضح از یک چالش پیش بینی نشده، مسئله پرداخت موبایلی رستوران Starbuck میباشد، جاییکه شرکت در مدیریت صحیح پیش پرداخت های مشتریان برای سفارش محصول مورد نظر، که از طریق پرداخت موبایلی انجام می دادند، شکست خورد. برای ممانعت از نا امیدی مشتریان، مشاغل باید با صرف نظر از نحوه پرداخت مشتریان، خدماتی با کیفیتی بالا را به آن ها ارائه دهند. استقرار کیوسک های سلف سرویس در رستوران ها و  لابی هتل ها می تواند یک گزینه مناسبی باشد.

آخرین نکته

امروزه پرداخت های موبایلی به یکی از انتظارات اساسی(یا تقاضای) مشتریان تبدیل شده، بیشتر مشتریان انتخابشان از یک هتل یا رستوران را بر اساس خدمات فعالی که ارائه می دهند، انتخاب می کنند. از قبیل، مشاغلی که خدمات پرداخت موبایلی را ارائه نمی دهند در معرض خطر هستند، مگر اینکه تکنولوژی جدیدی اتخاذ کنند، و این مسئله میتواند باعث از دست دادن جایگاهشان در بازار می شود.

 

شرکت یارگان دارای رتبه سه تولید نرم‌افزار از شورای عالی انفورماتیک واجد تخصص لازم در تولید و مشاوره در تولید نرم افزارهای (وب ، موبایل و دسکتاپ) است.

برای اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌ 88991720 021 تماس برقرار کنید.