ابزارها و تکنولوژیهای کلیدی در هوش تجاری برای بهبود مزیت رقابتی کسب و کار در سال 2019
هر شرکتی چه بزرگ و چه کوچک حجم عظیمی از اطلاعات را بوجود میآورند. بدون در نظر گرفتن یک روش قدرتمند ذخیرهسازی و پردازش اطلاعات این حجم از داده بعد از چند سال باعث به وجود آمدن بار بزرگی بر دوش شرکت شما میشود. ولی اگر شما یک روش قدرتمند هوش تجاری را در دستور کار قرار دهید این حجم عظیم دادههای بیصرف میتوانند به اطلاعات ارزشمندی برای شما تبدیل شوند. یک سیستم هوش تجاری که بر مبانی نیاز سازمانی شما طراحی شده است میتواند سیستم ذخیرهسازی اطلاعات در شرکت شما را بهینه کرده و روند مثبتی در فرایند تبدیل داده خام به اطلاعات را برای شما بوجود آورد.
برای نشان دادن نقش شرکتهای تولید نرم افزار در این زمینه مطالب زیر برای مرور کلی مفهوم هوش تجاری در اختیار شما قرار میگیرد. علاوه بر این اطلاعاتی در زمینه روندهای مهم جهانی در این سیستم را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.
مروری بر تکنولوژیهای هوش تجاری
زیرساخت اطلاعاتی
اولین و مهمترین مسئله در هوش تجاری سیستم ذخیرهسازی و تحلیل اطلاعات قدرتمند است. اگر شما در یک شرکت بزرگ کار میکنید احتمالا با منابع مختلف اطلاعاتی روبرو هستید. اطلاعاتی مانند میزان فروش، خرید، پروفایل مشتریان و شاخصهای عملکرد هم ممکن است در منابع دیگری ذخیرهسازی شده باشند. اگر شما به دنیال مرور این حجم از اطلاعات در بازهی زمانی چند ساله باشید فرایند استخراج و الک کردن این اطلاعات برای شما یک فرایند بسیار وقتگیر تلقی خواهد بود.
انبار داده به سیستمی اتلاق میشود که کل اطلاعات شرکت را برای تحلیل و گزارش دهی ذخیره میکند. از قابلیتهای دیگر انبار داده جمعآوری و یکپارچه کردن اطلاعات میباشد که لزوما این اطلاعات از یک جنس نیستند. بنابراین شما برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز دیگر لازم نخواهد بود به منابع مختلف مراجعه کنید. شما همیشه قادر خواهید بود گزارش ساختاریافتهای از شرکت که نتیجهی ترکیب اطلاعات از منابع مختلف است را به دست آورید.
برای شرکت هایی که با حجم بزرگی از داده سر و کار دارند، بهینه سازی عملکرد پایگاه داده یک فرایند حیاتی به شمار می رود. بین تمامی ابزارها و تکنولوژی های موجود برای سیستم هوش تجاری ابزار (OLAP(Online analytical processing دارای قابلیت تحلیل حجم عظیم اطلاعات از منابع مختلف اطلاعاتی را دارا می باشد و این مسئله به وسیله توابعی مانند فیلتر داده، نفوذ در داده و مصور سازی که در تعبیه شده است محقق گردیده. کارکنان و مدیران به راحتی در این سیستم قادر خواهند بود حجم بزرگی از اطلاعات را در کمترین زمان و با کمترین تلاش به دست آورند. صرفه زمانی در تحلیل، بهبود عملکرد سازمانی و افزایش رضایت مشتریان از جمله خروجی های OLAP برای سازمان شما میتواند باشد.
ابزارهای مصورسازی و داشبوردهای اطلاعاتی
به دست آوردن دادههای قابل اتکا به تنهایی نمیتواند به عنوان عاملی برای تحلیل مورد استفاده قرار گیرد. برای تبدیل این حجم از داده به اطلاعات قابل تفسیر، ابزارهای ترسیمی باید مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اهمیت بسیار بالای مصورسازی داده در دنیای کسبوکارهای امروزی ابزارهای بسیار زیادی برای مصورسازی این اطلاعات توسعه داده شده است. داشبود یکی از روشهای بسیار پرکاربرد در زمینه هوش تجاری است. داشبوردهای میتوانند حاوی اطلاعاتی خوانا در زمینههای مختلف باشند.
با استفاده از داشبوردها شما قادر خواهید بود که حجم بزرگی از اطلاعات را به صورت خلاصهسازی شده در قالب یک صفحهی تعاملی در اختیار داشته باشید. با استفاده از این تکنولوژی شما قادر خواهید بود تا عملکرد دپارتمانهای مختلف سازمان خود را مورد قیاس قرار دهید که این امر عملکرد تصمیمی شما را بهبود میدهد. نفوذ در داده تکنولوژی جدیدی است که در داشبورد سیستمهای جدیدتر برای دریافت اطلاعات جزییتر از دادهها ارائه شده است. از ویژگیهای اصلی داشبوردها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مصورسازی اطلاعات در هر زمان
- شناسایی روندها
- پیگیری شاخصهای عملکردی
- به دست آوردن تصویر در سریعترین زمان ممکن
شرکت یارگان دارای رتبه سه تولید نرمافزار از شورای عالی انفورماتیک واجد تخصص لازم در تولید و مشاوره در تولید نرم افزارهای (وب ، موبایل و دسکتاپ) است.
برای اخذ اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن 88991720 021 تماس برقرار کنید.