نرم‌افزار به عنوان خدمت(SaaS) و مزایای استفاده از آن
خانهبلاگنرم‌افزار به عنوان خدمت(SaaS) و مزایای استفاده از آن

SaaS یا نرم‌افزار به عنوان خدمت، روشی نوین و بسیار پرکاربرد برای استفاده از نرم‌افزار است که اخیرا بسیار مورد توجه حوزه‌ی دیجیتال قرار گرفته است. SaaS به سرویسی اطلاق می‌شود که یک نرم‌افزار تحت یک سرویس آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و کاربر مورد نظر نیاز به نصب هیچگونه نرم‌افزاری در رایانه خود را ندارد. در روش‌های سنتی کار با نرم‌افزار عموما نرم‌افزار یا سامانه مورد نظر توسط کاربر خریداری می‌شود و بر روی رایانه خود نصب می‌کند به همین دلیل این کار عموما شامل هزینه‌های بالای اعتبار(licence) برای خرید نرم‌افزار و هزینه لازم برای تهیه سیستم سخت‌افزاری مناسب برای اجرای آن است. درحالیکه هزینه‌های استفاده از SaaS عملکردی شبیه به اجاره دارد. شما باید هزینه‌هایی را به صورت ماهیانه برای استفاده از سیستم مورد نظر پرداخت کنید و این مسئله عموما بستگی به تعداد کاربران مورد نظر دارد.

هر کسب‌ و کار یا شرکتی فرایندها و عملکردهای مختلفی برای پیشبرد اهداف خود دارند با این وجود SaaS راهکار بسیار خوبی برای تسهیل فرایندهای سازمانی به حساب می‌آید و از مزایای آن برای شرکت‌ها هزینه پایین در پیاده‌سازی می‌توان اشاره کرد. در این بلاگ 5 مزیت استفاده از نرم‌افزار به عنوان خدمت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هزینه اولیه پایین

شما با استفاده از این روش هزینه‌های اولیه‌ی پیاده‌سازی سیستم مورد نظر را در شرکت‌تان کاهش می‌دهید. برخی از سامانه‌های SaaS ممکن است در مراحل اولیه شامل هزینه‌هایی باشد (هزینه‌هایی مانند تطبیق سرویس مورد نظر با نیازهای شما) ولی هزینه‌های بسیار کمتری را نسبت به روش‌های خرید کامل یک نرم‌افزار برای شرکت شما خواهد داشت. نرم‌افزار تحت عنوان خدمت(SaaS) روش‌های منعطف‌تری برای مدیریت هزینه‌هایتان در اختیار شما قرار خواهد داد چون روش‌های منعطف‌تری برای خرید و استفاده از آنها(خرید ماهانه، خرید بر اساس تعداد کاربران) وجود دارد.

سرعت بالا در راه‌اندازی

تقریبا در این روش هیچگونه تنظیماتی برای راه‌اندازی سیستم مورد نیاز نیست چون عملا چیزی در هیچ رایانه‌ای نصب نخواهد شد و این می‌تواند باعث سرعت بالای تطبیق منابع انسانی سازمان شما با سیستم مورد نظر خواهد شد چون دیگر نیازی به آشنایی با مراحل راه‌اندازی و مشکلات مربوط به مراحل نصب را ندارند.

 

در دسترس بودن

عموما سیستم‌های SaaS در بستر اینترنت ارائه می‌شوند به همین دلیل کاربران و کارکنان شما می‌توانند با استفاده از هر وسیله‌ای و در هر زمانی به سامانه مورد نظر دسترسی پیدا کنند و کارهای خود را انجام دهند و این امر می‌تواند به شما در زمینه ارائه ساعات کاری منعطف برای کارکنان دایره عملکرد بالاتری را بدهد.

قابلیت توسعه

در این روش شما می‌توانید با رشد شرکتتان و افزایش تعداد کارکنان سامانه مورد نظر را به راحتی توسعه دهید و عملکردهای جدیدتری را به سیستم مورد نظر اضافه کنید.

چون نرم‌افزار مورد نظر در بستر اینترنت در حال اجرا است لذا فرایند بروزرسانی سرویس مورد نظر نیازمند هیچ کاری در سمت شما نمی‌باشد و شما فقط باید در انتظار تغییرات مورد نظر باشید و از سرویس‌های جدید ارائه شده استفاده کنید.

 

شرکت یارگان دارای رتبه سه تولید نرم‌افزار از شورای عالی انفورماتیک واجد تخصص لازم در تولید و مشاوره در تولید نرم افزارهای (وب ، موبایل و دسکتاپ) است.

برای اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌ 88991720 021  تماس برقرار کنید.