تکنولوژی و تغییرات در فرایند های سازمانی 1
خانهبلاگتکنولوژی و تغییرات در فرایند های سازمانی 1

به طور کلی تولید در کلاس جهانی شامل یک سری فعالیتها و روشهای ساخت در سطح جهانی است که عمده آنها عبارتند از:

1 - تولید ناب و تولید پیوسته:

این یک سیستم جدید تولیدی است که بیشتر خواستگاه آن از ژاپن بوده است. طی دو دهه اخیر این روش، جای روش تولید انبوه، که در اوایل قرن بیستم ایجاد شد را آرام آرام گرفت. این روش باعث افزایش بهره وری به میزان حدودا دو برابر در استفاده از زمان، مکان، زمان انتظار و سرمایه گذاری و ضایعات می شود.

2 - مدیریت کیفیت جامع:

 به طور کلی به دنبال این است که رساندن کیفیت باید تا رسیدن به میزان ضایعات در حد صفر دنبال شود و این از طریق بهبود مستمر و توجه به کیفیت در تمام بخشهای شرکت میسر است.

3 - نگهداری بهره ور و جامع:

یعنی به حداقل رساندن هزینه های از دست رفته کارخانه و تجهیزات آن و به حداکثر رساندن اثربخشی ماشین ها و ارزش افزوده.

4 - دستیابی سریع به تغییرات مثبت:

یعنی کاهش موثر در زمان راه اندازی و استفاده مجدد از تجهیزات؛ این کار به ما در رسیدن به تولید کم حجم و تولید در دسته های کوچک کمک می کند و این همان چیزی است که می تواند خواسته ها و سفارش های مشتریان ما را تامین کند.

5 - ارزیابی عملکرد جامع کارکنان و درگیرکردن جامع کارکنان در امور شرکت:

این کارها به این خاطر انجام می شود که مشارکت و تعهد کارکنان نسبت به بهبودهای واقعی در شرکت برانگیخته شود. به علاوه احساس مسئولیت و جوابگویی افراد به حداکثر برسد و بالاخره اینکه این کارها موجب جلب اطمینان از رضایت شغلی و عملکرد کارکنان می شود.

اصول اساسی سازمانهای تولید در کلاس جهانی:

  • کاهش زمان انتظار
  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • شفاف سازی عملکرد کسب و کار
  • کاهش زمان رسیدن به بازار
  • تامین انتظارات مشتری
  • ساده و موثرکردن فرایندهای تامین منابع
  • مدیریت عملیات و مکان های چندگانه و جهانی

 

کاهش زمان انتظار:

در بازار جهانی، تولیدکننده هایی موفق تر هستند که توانایی حمل سریع تر کالا را داشته باشند. حمل سریع، می تواند به طور یقین رضایت مشتری را افزایش دهد. در تمام موارد زمان انتظار کوتاه تر، انعطاف پذیری را افزایش داده و ریسک را کاهش می دهد. زمان انتظار، تجمعی و دوسویه است یعنی اینکه رسیدگی به سفارش، برنامه ریزی، تهیه، بازرسی، تولید، نظم دهی، انتخاب، بسته بندی و نقل و انتقال آن ها همگی در زمان انتظار هستند، و زمان زنجیره تامین به زمان کل اضافه می شود. تولید در اندازه های بزرگ با تأکید بر هزینه کمتر، موجودی را افزایش داده و با کاهش انعطاف پذیری و توانایی پاسخگویی، زمان های انتظار را افزایش می دهد. سازمان ها باید به صورتی پویا اندازه های تولید را با تقاضای بازار انطباق دهند. تلاش برای پیشرفت متناوب مستمر که بر کاهش زمان های آماده سازی تأکید می کند، می تواند به سازمان ها درجهت کاهش اندازه های تولید که باعث انعطاف پذیری در پاسخگویی به تقاضای بازار می گردد کمک کند.

کاهش هزینه های عملیاتی:

هزینه ها بخشی از سودآوری هستند. هنگامی که سازمانی فرایندهای عملیاتی درکلاس جهانی را به کار می گیرد، به طور همزمان در زمینه چندین شاخص ازجمله هزینه زمان های انتظار، موجودی و خدمات به مشتری، رشد می کند. این رویکرد با تأکید بر کاهش هزینه بدون اینکه نیازی به تغییر فرایند کسب و کار باشد، ارتباط دارد که این کاهش هزینه، می تواند سایر شاخص های عملیاتی را تحت تأثیر قرار دهد. امروزه بیشتر محصولات تولیدی، با هزینه دستمزد مستقیم، معمولاً کمتر از 20 درصد و یا حتی کمتر از 10 درصد است، درحالی که هزینه مواد محصولات بیش از نیمی از هزینه فروش محصولات را دربر می گیرد و بقیه هزینه مربوط به هزینه سربار است. به دلیل اینکه هزینه های دستمزد کارگر روند ثابتی دارد، به کارگیری اثربخشی این منابع می تواند زمان اضافی تولید برنامه ریزی نشده، تسریع و تهیه منابع خارجی از شرکت را کاهش دهد. کاهش هزینه سربار، روش مناسبی برای کاهش هزینه از طریق استفاده از اتوماسیون برای موثرکردن فرایندهای مدیریت، تهیه، تولید و یا مشتری است.

 

شرکت یارگان دارای رتبه سه تولید نرم‌افزار از شورای عالی انفورماتیک واجد تخصص لازم در تولید و مشاوره در تولید نرم افزارهای (وب ، موبایل و دسکتاپ) است.

برای اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌ 88991720 021 تماس برقرار کنید.