دلیل ارجحیت نرم افزارهای سفارشی نسبت به نرم افزارهای تولید انبوه برای سازمان ها (بخش دوم)
خانهبلاگدلیل ارجحیت نرم افزارهای سفارشی نسبت به نرم افزارهای تولید انبوه برای سازمان ها (بخش دوم)

صرفه‌جویی در هزینه زمانی و ریالی در موارد توسعه و تغییر نرم‌افزار

اول از همه فرایند مربوط به بهینه‌سازی و بروزرسانی ماژول‌ها برای این دسته از نرم‌افزارها بسیار راحتتر است و شما به راحتی می‌توانید متناسب با تغییرات درون سازمانی نرم‌افزار خود را به راحتی تغییر دهید.

این دسته از نرم‌افزارها کاملا و دقیقا متناسب با نیازهای سازمانی شما طراحی می‌شوند بنابراین دیگر نیازی به اتلاف وقت کارکنان برای تلسط به نرم‌افزار یا بررسی منوهای مختلف وجود ندارد. تمامی عملکردهای مورد نظر در اختیار شما قرار دارد و شما باید گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مزیت دیگر اینکه شما نیازی به پرداخت مبلغی بابت دسترسی کامل به نرم‌افزار یا تطبیق‌سازی نرم‌افزار با مدل‌های سازمانی را پرداخت نخواهید کرد. و همچنین‌ هزینه‌های مربوط به تعداد کاربری که از نرم‌افزار استفاده می‌کنند نیز حذف می‌شود.

پرواضح است که فرایند طراحی نرم‌افزار از 0 تا 100 شامل مراحل هزینه‌بری مختلفی است. که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

شما کمپانی مورد نظر برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای اختصاصی خودتان را انتخاب خواهید کرد

تعداد شرکت‌هایی که توسعه‌ی نرم‌افزارهای اختصاصی را نسبت به استفاده از نرم‌افزارهای آماده انتخاب می‌کنند بیشتر است. بنابراین شما می‌توانید از هر شرکت نرم‌افزاری برای توسعه‌ی نرم‌افزار سازمانی خود کمک بگیرید. فقط نسبت به تخصص و تجربه‌ی کافی شرکت مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

ما در شرکت داده‌کاوی یارگان فرایند استخراج و تبیین فرایندهای سازمانی را با سازمان مورد نظر مورد بررسی قرار می‌دهیم و با ارائه راهکارهای مختلف سازمان‌های مورد نظر را در فرایند انتخاب بهترین راهکار کمک می‌کنیم. اگر فرایند مربوط به انتخاب و طراحی نرم‌افزار اختصاصی مورد نظر انتخاب گردید شرکت یارگان ابتدا فرایند طراحی اپ را در اختیار سازمان قرار خواهد داد و در مرحله‌ی بعد با کمک متخصصان سازمان مورد نظر شروع به تحلیل طرح مفهومی نرم‌افزار خواهد کرد. بعد از این مرحله فرایند طراحی رابط کاربری در محیط‌های گرافیکی انجام خواهد گرفت و پس از حصول اطمینان نسبت به کلیات طرح فرایند برنامه‌نویسی و طراحی اپ شروع خواهد شد.

اگر نرم‌افزارهای تخصصی برای هر سازمان تا این اندازه خوب هستند چرا همه‌ی سازمان‌ها این گزینه را انتخاب نمی‌کنند؟

هزینه‌ی زمانی و ریالی بالا تا اتمام طراحی و شروع به کار نرم‌افزار در سازمان

با وجود اینکه توسعه‌ی نرم‌افزار اختصاصی برای سازمان‌ها مزایای فراوانی دارد ولی مسئله‌ای که نباید از ذهن دور کنیم این است که همه‌ی سازمان‌ها توانایی مالی لازم برای توسعه‌ی نرم‌افزار اختصاصی را ندارند. تولید یک نرم‌افزار شامل فرایندهای زمانبر و طاقت‌فرسا است تا سامانه مورد نظر به مرحله‌ی اجرا برسد. شما باید زمان کافی را صرف به دست آوردن جزییات دقیق از فرایندهای سازمان‌یتان بکنید.

هزینه‌های اضافی

برای هربار آپدیت و بروزرسانی نرم‌افزار اختصاصی‌تان باید مبلغی را به شرکت مورد نظر بدهید.

جایگزین‌های بهتر

یکی از دلایلی که سازمان‌ها نرم‌افزارهای آماده را نسبت به نرم‌افزارهای اختصاصی ترجیح می‌دهند این است که بسیاری از فرایندهای سازمانی مانند فرایندهای مالی یا مالیاتی به صورت مشترک در بین همه‌ی سازمان‌ها وجود دارد. و همچنین بسیاری از نرم‌افزارهای عمومی دارای ساختار پایدارتر بوده و قدرت انعطاف‌پذیری بالایی دارند.

بهبود و بهینه‌سازی نرم‌افزارهای عمومی در جهت نیازهای سازمانی شما

بعضی مواقع نرم‌افزارهای آماده قادر هستند 80% از نیازهای سازمانی شما را پوشش دهند و شما باید 20% از نرم‌افزار مورد نظر را در جهت نیازهای سازمانی خود تغییر دهید. تغییر نرم‌افزارهای آماده در جهت نیازهای سازمانی از دو جهت می‌توانند کمک کننده سازمان شما باشد. اول اینکه فرایند شروع بکار و پیاده‌سازی این نرم‌افزارها بسیار سریعتر بوده و هزینه‌های بسیار کمتری دارد. و دومین مزیت اینکه بهینه‌سازی یک نرم‌افزار در جهت نیازهای سازمانی می‌تواند مزایای رقابتی مختلفی را برای سازمان شما به ارمغان آورد.

ما در شرکت یارگان خدمات توسعه و تطبیق‌سازی سیستم‌های مالی و اداری را تجربه کرده‌ایم. از جمله فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه در چارچوب فرهنگ و ساختار سازمانی شرکت‌های ایرانی می‌تواند به توسعه‌ی نرم‌افزارهایی مانند Excel و Google Spread Sheets اشاره کرد که قابلیت تطبیق بالایی دارند و می‌تواند بسیاری از فرایندهای اداری و خصوصا مالی را در این قالب‌ها پیاده‌سازی کرد. از دیگر ابزارهای آماده می‌تواند به سیستم‌های JBPM اشاره کرد که توسط بسیاری از شرکت‌های معتبر برای تسهیل کردن مدیریت فرایندها استفاده می‌شود. شرکت یارگان آمادگی لازم برای ارائه خدمات مشاوره و پیاده‌سازی سیستم‌های مورد نظر را در اختیار دارد.

 

شرکت یارگان دارای رتبه سه تولید نرم‌افزار از شورای عالی انفورماتیک واجد تخصص لازم در تولید و مشاوره در تولید نرم افزارهای (وب ، موبایل و دسکتاپ) است.

برای اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌ 88991720 021  تماس برقرار کنید.