دلیل ارجحیت نرم افزارهای سفارشی نسبت به نرم افزارهای تولید انبوه برای سازمان ها (بخش اول)
خانهبلاگدلیل ارجحیت نرم افزارهای سفارشی نسبت به نرم افزارهای تولید انبوه برای سازمان ها (بخش اول)

با وجود حجم انبوهی از نرم‌افزارهای از پیش طراحی شده برای امور سازمان‌ها توسط کمپانی‌های بزرگ همچنان انتخاب اصلی سازمان‌ها طراحی نرم‌افزار اختصاصی(سفارشی) است، چرا؟

تصور کنید که شما برای کارهای شرکت‌تان سفارش یک نرم‌افزار آماده را داده‌اید و پس از دریافت، نصب و راه‌اندازی این سیستم در سازمان متوجه می‌شوید که این نرم‌افزار عملکردی مطابق انتظار شما ندارد و شما برای رفع مشکل پیش آمده‌ی خود نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای جایگزین یا توسعه‌ی نرم‌افزار موجود خواهید بود که هر دو راهکار مورد نظر هزینه‌ی زمانی و ریالی را به شرکت شما تحمیل خواهد کرد. حتی بعد از خرید نرم افزار ممکن است متوجه شوید که ویژگی اصلی این نرم‌افزار که مورد توجه اصلی بازار بوده است کارکردی برای شرکت شما ندارد.

وقتی مدیران سازمان با مسائل این چنین روبرو می‌شوند به دنبال پیدا کردن راهکاری مطمئن هستند که در این موارد توسعه‌ی نرم‌افزار سفارشی برای سازمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

نرم‌افزار سفارشی چیست؟

مقایسه نرم‌افزار سفارشی با نرم‌افزارهای عمومی:

نرم‌افزارهای عمومی در سطح انبوه تولید می‌شوند و مخاطبان در طیف وسیعی را در بر می‌گیرند ولی نرم‌افزارهای سفارشی نرم‌افزارهایی هستند که به صورت اختصاصی فقط برای یک سازمان طراحی می‌شود و فقط جهت رفع نیازهای آن سازمان توسعه داده شده است.

به عبارت دیگر نرم‌افزارهای عمومی برای رفع نیاز میلیون‌ها کاربر طراحی شده‌اند و طیف وسیعی از راهکارها را برای رفع نیاز عمومی در بر دارند. نرم‌افزارهای سفارشی به صورت اختصاصی برای نیازهای سازمان شما طراحی می‌شوند. نرم‌افزارهای عمومی معمولا وقتی توسط سازمان‌ها در اولویت قرار می‌گیرند که هیچ راهکار دیگری توسط نرم‌افزارهای عمومی برای این نیاز ارائه نشده است.

مزایای نرم‌افزارهای سفارشی

تمامی امتیازات نرم‌افزار متعلق به شما خواهد بود.

هنگامی که شما یک نرم‌افزار تخصصی را سفارش می‌دهید تمامی امتیاز و حق نشر نرم‌افزار در اختیار شما خواهد بود. از قید شدن این ماده در قرارداد تولید نرم‌افزار اطمینان حاصل کنید.

هر زمانی قادر به اعمال تغییرات هستید.

هنگامی که شما یک نرم‌افزار را در اختیار دارید که اختصاصا برای نیازهای شما طراحی شده است به راحتی می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را به راحتی در آن اعمال کنید.

این فقط شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه ویژگی‌های جدیدی باید به نرم‌افزار اضافه گردد. شما مجبور به رعایت و باقی ماندن در محدوده‌هایی که در توسعه نرم‌افزارهای عمومی وجود دارد نیستید.

شما می‌توانید محیط توسعه‌ی خود را انتخاب کنید.

وقتی که شما نرم‌افزار اختصاصی خود را توسعه می‌دهید اختیار انتخاب تکنولوژی مورد استفاده برای  توسعه و فریم ورک‌های مورد استفاده را در دست دارید. شما می‌توانید ابزار مورد نظر برای توسعه را محیطی انتخاب کنید که هزینه‌ی پایین نگهداری داشته باشد و یا از لحاظ امنیتی نقاط ضعف کمتری داشته باشد. با توجه به گسترش روز افزون کتابخانه‌های آماده استفاده این ابزارهای در داخل برنامه‌ها به مشکل جدیدی تبدیل شده است. بررسی 25000 نرم‌افزارهای سازمانی نشان می‌دهد که 6.8 درصد ابزارهای بکارگرفته شده در این نرم‌افزارها دارای مشکلات امنیتی هستند. پس در هنگام انتخاب ابزارهای آماده باید دقت کافی در مورد مشکلات احتمالی را داشته باشید.

 

فعالیت اصلی شرکت یارگان در زمینه تولید نرم افزار بر اساس سفارش مشتری مطابق با نیاز و خواسته ی مشتری میباشد؛ لذا شرکت یارگان آماده تولید هرگونه نرم افزار اختصاصی(سفارشی) میباشد.

شرکت یارگان دارای رتبه سه تولید نرم‌افزار از شورای عالی انفورماتیک واجد تخصص لازم در تولید و مشاوره در تولید نرم افزارهای (وب ، موبایل و دسکتاپ) است.

برای اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌ 88991720 021  تماس برقرار کنید.