5 برداشت غلط در مورد نرم‌ افزارهای سفارشی
خانهبلاگ5 برداشت غلط در مورد نرم‌ افزارهای سفارشی

برداشت‌های اشتباه فراوانی در حوزه‌ی نرم‌افزارهای سفارشی وجود دارد و در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

یک گزینه‌ی بسیار گران است

عموما نرم‌افزارهای سفارشی با برچسب محصولی گران برای سازمان‌ها مورد قضاوت قرار می‌گیرند. ولی این مسئله همیشه درست نیست. نرم‌افزارهای سفارشی می‌توانند ارزانتر از نرم‌افزارهای آماده نیز تمام شوند. چون در نرم‌افزارهای سفارشی شما فقط هزینه ویژگی‌های مورد نیازتان را پرداخت خواهید کرد. اگر شما پروژه و محل استفاده نرم‌افزار خود در سازمانتان را با دقت مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد که شما در تهیه یک نرم‌افزار آماده هزینه تمامی ویژگی‌های نرم‌افزار مورد نظر را پرداخت می‌کنید در حالیکه نیازی به آنها ندارید. همچنین موارد سفارشی می‌توانند در طولانی‌مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد.

پشتیبانی کم یا عدم پشتیبانی از نرم‌ افزار مورد نظر

بسیاری از سازمان‌ها نگرانی‌شان از این مسئله است که پس از تحویل محصول توسط شرکت ثالث هیچگونه پشتیبانی فنی از محصول مورد نظر صورت نگیرد. بسیاری از کمپانی‌های مطرح مسئله مربوط به پشتیبانی فنی از نرم‌افزار را از مفاد قرارداد حذف کرده‌اند و به عنوان پیش‌فرض طبق وظایف شرکت مورد نظر محسوب می‌شود.

شرکت یارگان به عنوان یک شرکت تولید کننده‌ی نرم‌افزار پس از اتمام پروژه و تحویل آن علاوه بر پشتیبانی فنی مسائلی مانند فرایند نحوه استفاده یا حتی عیب‌یابی از سیستم را در اختیار سازمان مورد نظر قرار می‌دهد.

زمان بالا برای توسعه

واضح است که استفاده از یک محصول آماده نسبت به یک محصول سفارشی بسیار سریعتر است. ولی اگر شما به دنبال یک محصول اختصاصی هستید ارزش انتظار را آن محصول دارد. با توجه به اندازه و پیچیدگی محصول مورد نظر ممکن است مدت زمان مورد نظر برای توسعه‌ی نرم‌افزار برای شما بسیار تعجب‌آور باشد و پرواضح است که این مسئله کاملا منوط به قدرت تیم فنی است.

پس از انتشار نرم‌افزار پروژه به اتمام رسیده

پس از انتشار محصول و استفاده کاربران از محصول مورد نظر شما بازخوردهای کاربران از سیستم را باید جمع‌آوری کنید و به دنبال رفع معایب و بهبود عملکرد سیستم باشید. ماهیت استفاده از سیستم‌ها و نرم‌افزارهای سفارشی نیز در همین نکته است که نرم‌افزار با جمع‌آوری نظرات و با تغییرات سیستم متناسب با نیازها تغییر پیدا کند. بنابراین ممکن است ویژگی ابتدا در محصول شما وجود نداشته باشد ولی با توسعه‌ی کسب و کارتان ویژگی جدیدی در نرم‌افزار مورد نیاز قرار گیرد به همین دلیل نرم‌افزارهای سفارشی این قابلیت را دارند که پس از اتمام فاز اولیه مورد تغییر و توسعه‌ی مجدد قرار گیرند.

وابستگی بالا به شرکت توسعه‌دهنده‌ی نرم‌ افزار

هر شرکت نرم‌ افزاری باید از زبان‌های برنامه‌نویسی، فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌هایی استفاده کند که پایداری بالا داشته باشند و حتی تیم دیگری برای ادامه‌ی توسعه‌ی سیستم در استفاده از این ابزارها دچار مشکل نشود. به همین دلیل عموما شرکت‌ها و تیم‌های حرفه‌ای در این زمینه از ابزارهای استاندارد برای توسعه‌ی سیستم‎های سفارشی استفاده می‌کنند و حتی در برخی موارد در فرایند طراحی و پیاده‌سازی سیستم مورد نظر فردی توسط سازمان یا شرکت سفارش دهنده برای آموزش به شرکت یارگان معرفی می‌شود و این فرد کلیاتی از فرایند طراحی و برخی از تنظیمات تخصصی نرم‌افزار آشنا می‌گردد و حتی شرکت مورد نظر قادر خواهد بود تا تغییراتی را بواسطه‌ی این فرد در سیستم اعمال کند.

 

شرکت یارگان دارای رتبه سه تولید نرم‌افزار از شورای عالی انفورماتیک واجد تخصص لازم در تولید و مشاوره در تولید نرم افزارهای (وب ، موبایل و دسکتاپ) است.

برای اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌ 88991720 021  تماس برقرار کنید.